Защо трябва да избягваме гуми втора употреба?

Защо да не купуваме гуми втора употреба?Съюзът на българските автомобилисти съветва шофьорите да избягват използването на гуми втора употреба. До какво може да доведе шофирането с такива гуми? Защо е добре да се вслушаме в думите им?

Като начало, експертите от онлайн магазина на Gumicon.bg споделят, че срокът на годност на новите гуми е около четири години т.е., когато купуваме втора употреба, ние директно поемаме риск този срок да е вече изтекъл.

Според статистиката, шофьорите най-често закъсват на пътя поради недобри гуми. Освен това, ненадеждните гуми са и рисков фактор при шофирането. Иначе казано, това е компонент от автомобила, които трябва да бъде подходящо подбран, както през летния, така и през зимния сезон за безопасно шофиране.

Гумите втора употреба, които се предлагат на пазара стареят и дори да са с хубав грайфер, те се самовулканизират с времето и нямат нужното сцепление с пътя. От особена важност е през зимния сезон да се шофира със зимни гуми, тъй като са специално изработени за такива условия и съобразени с техните специфики.

Кои са най-честите повреди?

  • Външни разкъсвания
  • Вътрешни разкъсвания – т.нар. бомбиране
  • Прегрети места по вътрешната част или по борда, където гумата се свързва с джантата
  • Откъсване на части от протектора

Повредите, които могат да се получат стават най-вече при удари в препятствия и в случаите, когато се ползват с недостатъчно налягане на въздуха в тях. Гумите се увреждат също и при претоварване с допълнителна тежест на автомобила.

Нужните грижи?

Тъй като гумите на превозните средства са сериозен разход, то за тях следва да бъдат полагани специални грижи. Най-правилното поведение тук е да се следват предписанията на производителя за налягането на въздуха в тях.

Редовна проверка на състоянието им

Проверката на налягането на автомобилните гуми трябва да става при студени гуми и да се извършва с калибриран манометър. Такава проверка следва да се прави преди всяко дълго пътуване и след всеки две зареждания на резервоара на автомобила. Налягането в резервните гуми също следва да се проверява достатъчно често. Освен за самото напомпване, шофьорите трябва да се погрижат за почистването около вентилите, за поставянето на капачки и за тяхната херметизация след напомпването.

Следене за износване

Износването на гумите оказва директно влияние на ходовата част на автомобила и нейното състояние. При първите признаци за износване на гумите и направата на проверка и корекция на стенд трябва да се сменят местата на гумите по зададената схема, предложена от производителя, с цел еднакво износване на всички гуми, което ще ви спести достатъчно пари, за да разгледате достатъчно сериозно подобен подход.